[English version below]
Doctorante en anthropologie à l’université Paris Nanterre (Laboratoire d’ethnologie et de sociologie comparative (LESC)), membre de l’équipe PROSCIEF de l’université de Cergy-Pontoise travaillant sur l’instruction en famille, je m'intéresse aux liens entre (non-)éducation et écologie et en particulier à la parentalité proximale et écologique.
Depuis 2015, je participe au projet PROSCIEF: Le PROcessus de SColarisation à l’épreuve de l’Instruction En Famille, Trajectoires biographiques, pratiques pédagogiques et régulations politiques des familles non scolarisantes, du laboratoire EMA (Apprentissage École Mutation) de l’université de Cergy-Pontoise. Dans ce cadre, nous organisons un séminaire depuis l’année 2015-2016 : « Pratiques contemporaines de la non-scolarisation dans les pays occidentaux ».
Thesis entitled: Being a Parent in France at the Beginning of the 21st Century: What Parenthood in Among the “Non-Sco” in Unschooling?
A PhD student in anthropology at University of Paris Nanterre (LESC), and member of the PROSCIEF team at University Cergy-Pointoise working on familial instruction, I am interested in the links between (non-) education and ecology, and in particular proximal and ecological parenthood.
Since 2015, I have participated in the PROSCIEF project: The Process of Schooling through Family Instruction; Biographic trajectories, pedagogical practices, and political regulations of home-schooling families, located at the EMA laboratory (Apprentissage École Mutation) at University Cergy-Pontoise. As part of the project, we organise a regular seminar since the 2015-2016 academic year: “Contemporary practices of Non-Enrolment in Occidental Countries.”